15 monteurs en 64 mailtjes: KPN sluit glasvezel aan

Weer bellen, weer een nieuwe monteur. Kansloos. Overstappen op glasvezel van KPN leek vooraf toch zo simpel. Het werd voor onze verslaggever een maandenlange hellegang. ‘Heeft u toevallig een boormachine?’

1240 3

KPN-helpdesk: “Helaas, op uw adres is geen glasvezel mogelijk.”

Korte stilte. “Ehm, we hébben hier al glasvezel. Aangelegd door een monteur van jullie.”

Helpdesk: “Hier staat toch echt dat bij u geen glasvezel mogelijk is.”

Korte snak naar adem. “Mevrouw. Ik kijk nu naar een glasvezelkastje. Van KPN. In mijn meterkast. Bij ‘glas’ brandt een groen lampje.”

Helpdesk: “Momentje, alstublieft.”

Eindeloos wachtmuziekje, redelijk upbeat, zo irritatieloos mogelijk, daar was goed over nagedacht, en met recht.

“Ja, hier ben ik weer. Ik heb even overlegd, en ik mag u adviseren een haalbaarheidsonderzoek naar glasvezel op uw adres te doen. Zal ik u de link sturen?”

Vooraf klonk het toch niet heel ambitieus: overstappen naar KPN, glasvezel. Wat volgde was een hellegang van ruim twee maanden, 64 mails, 8 uur en 17 minuten aan de telefoon en een stuk of vijftien monteurs over de vloer, verspreid over acht afspraken.

Het begon nog wel zo vrolijk. Mijn vriendin en ik gingen op onze oude dag gezellig samenwonen. Zij verhuisde van Haarlem naar mijn appartementje in de Javastraat. Van de vele keuzes (welke bank, kast, bed, televisie, pannenset, dekbedovertrek – allemaal van haar) was dit er ook eentje: welke kabelboer namen we?

Read more ...

Voordeurbel

De oude voordeurbel deed het nog steeds prima. Maar voldeed niet altijd meer aan de behoefte die wij vandaag de dag hebben. Soms zijn we weg en wordt er toch een pakket je bezorgt.

Natuurlijk kun je het aan het toeval overlaten en "gokken" dat het pakketje bezorgt wordt als je thuis bent. Natuurlijk kun je er ook op vertrouwen dat de buren (of de buren daarvan) het pakketje in ontvangst willen nemen. Maar daarmee belast je de anderen onnodig. We hebben al een tijdje een kastje staan waar pakketjes in opgeborgen kunnen worden. Maar om die procedure aan elke postbestelle (Post-NL, DHL, UPC, DPD, etc) uit te gaan leggen is onbegonnen werk. En een briefje op de duer leidt misschien ook weer tot onverwachtte reacties.....

Waarom een slimme deurbel.

Al enige tijd zit ik te kijken naar slimme deurbellen. Niets is zo vervelend dat je een Coolblue pakketje mist omdat de postbezorger al weer weg is voor ik van zolder naar beneden ben gelopen. Maar ik wilde de deurbel ook combineren met permanente videobewaking. Hierdoor vielen de meeste deurbellen van andere fabrikanten af. 

RING of toch...

Dus op zoek naar een slimme bel. In eerste instantie denk je dan aan Ring (versie 1, 2, 3, Pro). Maar als je hierin gaat verdiepen loop je toch tegen vreemde effecten aan. Als je de reviews van andere gebruikers leest constateer je toch nog wel wat vreemde randverschijnselen.

  • De RING deurbel moet over een  goed Wifi signaal kunnen beschikken, 
  • De deurbel beschikt over een accus die je regelmatig moet vervangen. 
  • Accu loopt leeg ook l zit deze op een netspaning aangesloten.
  • Je kunt de bestaande analoge deurbel hier niet op aansluiten. Werkt wel samen met een extra electronische bel
  • Het melden van het signaal komt traag binnen op de mobiele telefoon
  • Camera beelden van matige kwaliteit.

Als je dit leest ga je toch afvragen of je hier wel goed aan doet. Dan kom je op een Ring Pro uit die ook een behoorlijke prijs heeft.

Dus kijken we verder en kom ik uit bij een

Read more ...

Search Our Site

Over onze huisdieren

 

imageAlaska imageIvor
imageRobijn.  
imageVaya imageBeau
 

WebCam

Hieronder wordt een statisch plaatje getoond. Iedere minuut wordt een nieuwe foto geplaatst.

image

Klik op het plaatje voor een vergroting.

We use cookies
On 26 May 2011 the European Commission made the controversial 'Cookies Directive' law. It applies to all european countries. It mandates that the use of cookies on european websites must be disclosed and explicit consent for their use be obtained from your users.